Xpeng G6: nieuwe, betaalbare cross-over richt zijn pijlen op de Model Y

Xpeng G6

In Europa neemt de populariteit van elektrische auto’s rap toe en de Chinese automerken spelen daar een steeds belangrijkere rol in. Xpeng is een van die Chinese merken en wil zich met de introductie van de Xpeng G6 als een serieuze speler op de Europese markt manifesteren.

Veelbelovende concurrent in een snelgroeiend segment

De Xpeng G6 is een SUV die met een fraaie, moderne vormgeving in het hart van het populairste segment van dit moment terechtkomt. Zoals veel concurrenten, heeft ook deze auto een geheel eigen uitstraling. De G6 oogt eigentijds en strak, zonder al te extreem te zijn. Hij oogt niet alleen modern, maar is het ook: hij is voorzien van de allernieuwste technologie, en zal zijn rijders zeker niet teleurstellen als het gaat om prestaties en actieradius.

Krachtig en snel

De G6 kan worden uitgevoerd met twee accu’s en drie motoruitvoeringen. De kleinste accu heeft een capaciteit van 66 kWh, wat goed is voor een actieradius van circa 435 kilometer volgens de WLTP-norm. De grotere accu heeft een capaciteit van 87,5 kWh en komt tot tussen de 550 en 570 kilometer. Wil je wat meer spierballen, dan is er een variant met twee elektromotoren. Deze G6 sprint in slechts 4 seconden naar de honderd. Standaard is de G6 voorzien van achterwielaandrijving. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 200 km/u.

Xpeng G6

Supersnelle laadtijden

Het sterke punt van de Xpeng G6 is echter niet eens zijn grote accu, maar hoe snel hij die kan opladen. De G6 is namelijk gebaseerd op het SEPA 2.0 platform, en beschikt over de revolutionaire 800V-architectuur. Dit houdt in dat hij gebruik kan maken van de allersnelste publieke DC-snellaadstations, waarmee hij dankzij de maximale laadsnelheid van 280 kW de bekende 80% van de maximale accucapaciteit in slechts 20 minuten kan bereiken. Dat is best wel snel, zeker als je niet eens tot 80% hoeft te laden om thuis te komen, de koffiepauze is dan voorbij voor je het weet.

Comfortabele reisauto

Comfort speelt natuurlijk ook een belangrijke rol, zeker als je langere afstanden wilt afleggen. Xpeng heeft zijn G6 daarom van een ruim en modern interieur voorzien. Het interieur is fraai aangekleed met hoogwaardige materialen die ook nog eens duurzaam zijn, zo worden ondermeer vegan leersoorten gebruikt. Het infotainmentsysteem draait op Xpeng’s Xmart OS en biedt alle gemakken en functionaliteiten die je je maar kunt bedenken.

Xpeng G6

Rijk uitgerust

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de uitrusting. Ook daar heeft Xpeng flink op uitgepakt, en de lijst standaarduitrusting is dan ook zeer omvangrijk. Naast de opvallende 20 inch wielen vinden we in de standaarduitrusting ook een panoramadak, stoelverwarming en -ventilatie, een 360-graden camera, een inductielader en een warmtepomp. De G6 beschikt tevens over de nieuwste veiligheidssystemen en rijassistentiesystemen die autonoom rijden op level 2+ halen. En wil je de G6 gebruiken om een aanhanger of caravan te trekken? Dat is mogelijk, de auto is optioneel te voorzien van een elektrisch uitklapbare trekhaak.

Serieuze ambities

Met de G6 model laat Xpeng zien dat het serieuze ambities heeft. Het Chinese merk wil een van de grootste spelers in de Europese markt voor elektrische auto’s worden, en het heeft zeker de knowhow in huis om die ambitie te verwezenlijken. Of het met de middelen ook zo is, dat is even twijfelachtig, volgens de laatste berichten uit China. De G6 is leverbaar vanaf mei, en zal de komende tijd ongetwijfeld behoorlijk in de schijnwerpers staan. Zeker gezien de prijzen, die naar verwachting zeer concurrerend zullen zijn, zal de G6 een aantrekkelijk alternatief zijn in een populair en druk segment.

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)