Wordt de Kia EV5 ons nieuwe Koreaans allemansvriendje?

Kia EV5

Kia onthulde onlangs het definitieve design van de nieuwe EV5. Vooralsnog alleen in China op de markt, maar deze elektrische SUV zal ongetwijfeld ook op de Europese wegen verschijnen. Het Koreaanse merk zou wel gek zijn om die kans te laten schieten. Goede kans dat de Kia EV5 ook de harten van de Europese consument verovert.

Van bescheiden naar opvallend

Waar Kia lange tijd de voorkeur gaf aan een net maar niet al te opvallend design, weet het Koreaanse merk ons de laatste jaren steeds vaker te verbazen met een veel opvallender gelijnde auto’s. Dat begon al met de Kia EV6 en ook de grote EV9 SUV laat zien dat Kia zijn laatste beetje schroom allang heeft afgeschud. Maar laten we niet vergeten dat dat design ook een van de sterke punten van Kia is geweest. Het “one size fits all” design van Kia zorgde, in combinatie met een sterke prijs/kwaliteitsverhouding, voor flinke successen met onder anderen de Kia Picanto, Niro en Tucson.

Opposites United

Met de Kia EV6 zocht het Koreaanse merk qua design veel meer het avontuur op. Dat is, mede dankzij de prima prestaties van de EV6, een mooi succes geworden. Met de EV9 en EV5 gaat Kia nogmaals auto’s met een wat gedurfder exterieurdesign, passend in de nieuwe “Opposites United” designtaal, op de markt brengen. De Kia EV9 is een behoorlijk grote SUV, die het in de VS waarschijnlijk een stuk beter zal doen dan in Europa. Maar de Kia EV5 zou hier wel eens ons nieuwe elektrische allemansvriendje kunnen worden.

Waar modellen als de Kia (e-)Niro en de Kia Tucson vooral populair werden door hun functionaliteit en waar voor hun geld, lijkt Kia met de EV9 en EV5 een stap verder te gaan. Beide modellen combineren dat immers met een esthetisch aantrekkelijk design. Strakke lijnen, een aerodynamisch silhouet en opvallende details zoals geïntegreerde LED-verlichting maken het tot ware blikvangers. Het interieur van de EV9 en EV5 mag er ook wezen. Niet direct heel opvallend, maar wel indrukwekkend. Een ruimtelijke cabine, hoogwaardige materialen en een intuïtief dashboard creëren een uiterst prettige en luxueuze rijervaring.

Concurrentiestrijd steeds heviger

In een markt die steeds meer verzadigd raakt, weet de Kia EV5 zich te onderscheiden. Waar auto’s als de Volkswagen ID.4 vergelijkbare specificaties bieden maar qua ontwerp niet boven de middelmaat uitkomen, biedt de EV5 een unieke combinatie van design, comfort en technologie. Strakke lijnen en een herkenbaar, enigszins futuristisch design zorgen voor een moderne uitstraling. Het interieur is al even indrukwekkend, met een focus op comfort en ruimte. Hoogwaardige materialen en een intuïtief dashboard maken het plaatje compleet.

De consument plukt er de vruchten van

En dan hebben we het nog niet eens over de ongetwijfeld zeer aantrekkelijke prijs/kwaliteitsverhouding. Het is nu al bijna te voorspellen dat de concurrentie in dit segment moordend zal worden. Denk maar eens aan wat er nog meer aan zit te komen: de Ford Explorer, de Fisker Ocean en nog veel meer moois. En laten we ook de onlangs aangekondigde BYD Seal U niet vergeten, en zo zijn er nog veel meer.

Het mooie is natuurlijk dat de fabrikanten dan wel een steeds hevigere concurrentiestrijd aangaan, maar dat de consument daar de vruchten van kan plukken. Meer concurrentie betekent immers ook een veel aantrekkelijker aanbod. Er breken dus heel interessante tijden aan!

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)