Of we hem ook in Europa mogen verwachten, is nog even afwachten maar de nieuwe Mahindra Thar.e Concept ziet er absoluut interessant uit. Hij biedt door de combinatie van een robuuste retro-uitstraling en moderne technologie een fris ogend alternatief op een SUV, en is bovendien een van de weinige SUV’s die ook een echte terreinauto zijn.
Boxy exterieur
Het eerste dat opvalt aan de Thar.e Concept is het boxy ontwerp. De squircle-koplampen en agressieve banden geven het voertuig een robuuste uitstraling. De achteruitrijcamera’s vervangen de traditionele zijspiegels, en het profiel doet een beetje denken aan zowel een Jeep Wrangler als de Toyota FJ Cruiser.
Functioneel interieur
Binnenin de Thar.e Concept ligt de nadruk, zoals het bij een terreinwagen hoort, op functionaliteit. Het draaibare centrale scherm en de stevige handgrepen zijn ontworpen voor zowel stadsgebruik als off-road avonturiers. De interieurafwerking is praktisch en toch stijlvol, en de aandacht is daarbij duidelijk gericht op gebruiksgemak en comfort.
Inglo EV skateboard-platform
De Thar.e Concept is gebouwd op Mahindra’s nieuwe Inglo EV skateboard-platform. Deze veelzijdige basis moet in de nabije toekomst ook de basis vormen van andere elektrische SUV’s van het Indiase merk.
Aandrijving
Qua aandrijving biedt de Thar.e Concept mogelijk een 286 pk motor op het achterwiel en een optionele motor op de voorwielen met een vermogen van 107 pk. Helaas zijn de specifieke technische details zoals accucapaciteit, actieradius, en laadsnelheid aan de DC-snellader nog niet vrijgegeven.
Beschikbaarheid
De mogelijke marktintroductie van de Thar.e Concept is een onderwerp van discussie. Het betreft immers nog maar een conceptvoertuig. De kans dat er een productiemodel va wordt afgeleid dat in India op de markt komt, lijkt ons groot. Maar net zo groot is de onzekerheid op hij op de Europese markten zal worden aangeboden.
e-Nieuws powered bij e-Drivers.com