Renault 5 E-Tech Electric: waar verleden en toekomst elkaar ontmoeten

Renault 5 E-Tech Electric

Met de Renault 5 E-Tech Electric brengt Renault binnenkort een nieuw model met nostalgische roots uit. Hij zal worden onthuld op de Autosalon van Genève, op 26 februari. Vandaag begint Renault met een grote mediacampagne én trakteert de pers op wat meer details en een aantal beelden van het definitieve ontwerp.

Veelbelovende combinatie

De R5 E-Tech Electric biedt een spannende en veelbelovende combinatie van een iconische verleden en een elektrische toekomst. Hij combineert echter niet alleen het beste van beide werelden, maar zal mede vanwege zijn aantrekkelijke prijs een van de gamechangers van de komende jaren worden. De onthulling op de Autosalon van Geneve zal daarom ongetwijfeld een succesvol elektrisch vervolg van zijn iconische verleden inleiden.

Tijdloze charme

De originele Renault 5, gelanceerd in de jaren ’70 en ’80, was meer dan alleen een auto. Het was een symbool van innovatie en toegankelijkheid, bekend om zijn moderne, compacte vormgeving en unieke kunststof schildbumpers. Met de lancering van de elektrische E-Tech variant grijpt Renault terug naar dit icoon, maar met een moderne insteek. Het design van de nieuwe versie is een subtiele knipoog naar het origineel, maar heeft ook een onmiskenbaar eigentijds karakter.

Oog voor detail

De Renault 5 E-Tech Electric is voor een auto in dit segment een redelijk visueel spektakel, waarbij elk element zorgvuldig is ontworpen om zowel de essentie van het origineel vast te houden als de moderne elektrische technologie te omarmen. De koplampen, met een unieke vorm en een markering die doet denken aan de pupil van een oog, geven de auto een menselijke uitstraling. De laadindicator, geplaatst waar vroeger de luchtinlaat zat, toont het iconische nummer “5” wanneer volledig opgeladen. De verticale achterlichten lijken sterk op die van het vroegere model en zijn zo ontworpen dat ze ongewenste luchtcirculaties moeten verminderen. Wie zich de ‘dikke’ Renault 5 Turbo nog voor de geest kan halen: de nieuwe elektrische Renault 5 krijgt ook behoorlijk uitgebouwde wielkasten.

Moderne technologie

Onder de motorkap schuilt uiteraard een elektromotor, die onderdeel uitmaakt van het nieuwe AmpR Small platform. Dat is de opvolger van het veelgebruikte CMF-E platform van Renault en Nissan. Er komen twee accupakketten, waarvan het grootste een capaciteit van 52 kWh heeft. Daarmee moet de R5 een actieradius van 400 kilometer kunnen halen, stelt Renault. De auto krijgt trouwens een multi-link wielophanging, iets wat meestal alleen in duurdere auto’s wordt gebruikt, en voor een extra plezierige rijervaring moet zorgen.

Bidirectioneel laden

Een gamechanger in de R5 E-Tech Electric is de implementatie van Vehicle-to-Grid (V2G) technologie. Deze innovatie stelt de auto in staat om energie aan het elektriciteitsnet terug te leveren, een primeur in de productiewereld van elektrische voertuigen. Dit betekent dat de Renault 5 E-Tech Electric niet alleen een vervoermiddel is, maar ook een actieve speler in het energienetwerk kan zijn. Kleine kanttekening: volgens het persbericht is deze mogelijkheid in 2024 alleen in Frankrijk en Duitsland beschikbaar, en in 2025 in het Verenigd Koninkrijk. Nederland wordt nog niet genoemd.

Betaalbaar succesnummer

Met een vanafprijs van rond de 25.000 euro positioneert de Renault 5 E-Tech Electric zich als een van de meest betaalbare elektrische auto’s in zijn segment. Deze prijs, in combinatie het fraaie design en de actieradius die voor dit segment zonder meer goed te noemen is, maakt de auto toegankelijk én aantrekkelijk voor een breed publiek.

Renault 5 E-Tech Electric

R5VOLUTION IS BACK Marketingcampagne

Renault heeft met de “R5VOLUTION IS BACK” campagne een creatieve aanpak gekozen om de aandacht op de Renault 5 E-Tech Electric te vestigen. Deze campagne, ondersteund door een wereldwijde tv-commercial en het R5 R Pass-programma voor een selecte groep kopers, benadrukt de revolutionaire aanpak van de auto tegen de achtergrond van de energietransitie. Een slimme strategie die de auto niet alleen als een product, maar als een icoon positioneert.

De Renault 5 E-Tech Electric belooft de komende jaren een belangrijke rol te spelen in de transitie naar elektrisch rijden. Met zijn unieke combinatie van iconisch design en moderne technologie, zijn aantrekkelijke prijs én de belofte van rijplezier, lijkt deze auto klaar om zowel de harten van autoliefhebbers als de wegen van de toekomst te veroveren.

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)