Prototype Audi Q6 e-tron laat al aardig wat zien

Prototype Audi Q6 e-tron

Helaas is er een aantal keren een flinke vertraging ontstaan in de ontwikkeling van de Audi Q6 e-tron. Maar nu maakt Audi toch wat meer wereldkundig maken over dit nieuwe model. De foto’s van het gecamoufleerde prototype van de Audi Q6 e-tron weten we al aardig hoe hij er uit gaat zien.

Grote, sportieve broer van de Q4 e-tron

Dat Audi heel consistent is qua design, wordt eens ten male bevestigd door het design van de Audi Q6 e-tron. De familietrekjes met de Q4 e-tron en in mindere mate de Q8 e-tron vallen meteen op. Maar toch oogt hij gestroomlijnder en sportiever dan deze twee modellen van Audi. Vooral de veel sportievere uitstraling valt op, niet alleen door de lage daklijn maar ook omdat hij behoorlijk ‘breed’ overkomt. De voorzijde wordt gedomineerd door de kenmerkende singleframe-grille van Audi, terwijl de achterzijde wordt gekenmerkt door een opvallende lichtstrip over de gehele breedte van de auto overspant. Het ontwerp is duidelijk geïnspireerd op dat van de Q4 e-tron, maar met een unieke twist die zorgt dat de Q6 e-tron zich goed onderscheidt.

Indrukwekkende prestaties dankzij PPE-architectuur

De nieuwe Q6 e-tron zal zijn gebaseerd op het Premium Platform Electric (PPE), een gezamenlijke ontwikkeling van Audi en Porsche. De exacte specificaties zijn nog niet bekend maar zowel Audi als Porsche hebben de afgelopen tijd nog wel eens wat door laten schemeren. Aan de hand daarvan mogen we verwachten dat de Q6 e-tron een actieradius van meer dan 700 kilometer krijgt, aangezien hij waarschijnlijk wordt uitgerust met een accupakket van 100 kWh.

Verder meldt de Duitse media dat de Q6 e-tron een topsnelheid van 240 km/u zal hebben en dat de acceleratie van 0 naar 100 km/u in minder dan 4 seconden zal gaan. Ook wordt er beweerd dat de Audi Q6 e-tron aan de DC-snellader een laadsnelheid tot wel 270 kW zal hebben. Dat zou betekenen dat de accu in minder dan 25 minuten van 5% naar 80% kan worden opgeladen.

Volop innovatie

De Audi Q6 e-tron zit vol met innovatieve zaken. Een van de meest opvallende is het nieuwe digitale OLED-display, dat een breed scala aan informatie en entertainmentopties biedt. De auto is ook uitgerust met een geavanceerd rijassistentiesysteem en een reeks connectiviteitsfuncties, waaronder smartphone-integratie en een ingebouwd wifi-hotspot. Een ander belangrijk kenmerk van de Q6 e-tron zijn de geavanceerde LED-koplampen. Deze moeten een uitzonderlijke lichtkwaliteit bieden. De dagrijlampen zijn in acht verschillende vormen in te stellen. Iets dergelijks is ook mogelijk met de achterlichten met de nieuwe OLED-technologie.

Misschien dit jaar nog beschikbaar?

Audi is nog lang niet zo ver dat het een officiële prijs voor de Q6 e-tron af zal geven. Ook is het nog even gissen naar de beschikbaarheid. Gezien het feit dat Audi de auto momenteel uitgebreid aan het testen is op de Faeroër eilanden, zou het wel eens zo kunnen zijn dat de auto later dit jaar op de markt komt.  Ondertussen moeten we het doen met foto’s die tijdens de testritten zijn gemaakt, en die zeggen ons gelukkig al heel wat.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)