Nissan Hyper Tourer: hét voorbeeld van een toekomstige elektrische MPV?

Nissan Hyper Tourer

De elektrische voertuigmarkt is een dynamisch veld waarin innovatie en technologie hand in hand gaan. Nissan, een pionier in deze industrie, heeft onlangs de Hyper Tourer geïntroduceerd, een concept waarin het Japanse merk inhaakt op de laatste trend uit het verre oosten: elektrische MPV’s en minibusjes.

De Hyper Tourer is niet het enige elektrische minibusje dat uit het Verre Oosten komt. Er is een groeiende trend van dergelijke voertuigen die de markt lijken te betreden, elk met hun eigen unieke kenmerken en technologieën. Nissan heeft echter duidelijk gemaakt dat ze met de Hyper Tourer en de bijbehorende solid-state technologie een nieuwe standaard willen zetten.

Nissan Hyper Tourer

Solid-state accu’s

De Nissan Hyper Tourer maakt gebruik van solid-state accu’s, een technologie die een hogere energiedichtheid, meer veiligheid en snellere oplaadtijden belooft dan de traditionele lithium-ionaccu’s. Het voertuig is uitgerust met Nissan’s e-4ORCE all-wheel drive systeem, dat voor een soepele en efficiënte krachtoverbrenging moet zorgen. Bovendien is de Hyper Tourer in staat tot autonoom rijden, waardoor de bestuurder zich – in beperkte mate – kan bezighouden met andere activiteiten tijdens de rit.

Design en interieur

Het exterieur van de Hyper Tourer is een combinatie van strakke en vloeiende lijnen, die samen een uitgesproken futuristische uitstraling creëren. De grote schuifdeuren zijn ook een blikvanger. Het interieur is minstens zo indrukwekkend, met draaibare voorstoelen die 360 graden kunnen draaien. Dit maakt face-to-face gesprekken mogelijk, zelfs tijdens het rijden – al geldt dat uiteraard niet voor de chauffeur tenzij de auto écht autonoom kan rijden. Een opvallend kenmerk is het gebruik van traditionele Japanse kumiko en koushi patronen in het interieur, wat een extra vleugje luxe en ruimtelijkheid toevoegt.

Nissan Hyper Tourer met 4 schuifdeuren

Vier schuifdeuren

Een van de meest opvallende kenmerken van de Hyper Tourer zijn de grote schuifdeuren aan beide zijden van het voertuig. Zowel de voorportieren als achterportieren zijn schuifdeuren. Dat zie je niet vaak. Deze deuren openen uiteraard in tegenovergestelde richtingen. Als je ze allebei opent, ontstaat er een heel brede en toegankelijke ingang. De ruimtelijke indeling van het interieur is zodanig ontworpen dat het comfort en de bewegingsvrijheid van de passagiers wordt gemaximaliseerd.

In het tijdperk van digitale connectiviteit kan een modern voertuig niet zonder een geavanceerd infotainmentsysteem. De Hyper Tourer is uitgerust met een reeks schermen die zijn geïntegreerd in het dashboard en de vloer. Deze schermen kunnen worden gebruikt voor navigatie, entertainment en zelfs videoconferenties, waardoor de Hyper Tourer niet alleen een vervoermiddel is, maar ook een mobiele werkplek.

Uiteraard is het voertuig gebouwd met duurzame materialen, wat bijdraagt aan de algehele ecologische voetafdruk van de Hyper Tourer.

Nissan Hyper Tourer

Meer dan een concept

Het is duidelijk dat Nissan met dit concept een nieuwe standaard wil zetten, niet alleen in termen van design en comfort, maar ook op het gebied van technologie en duurzaamheid. Hoewel de Nissan Hyper Tourer nog een concept is, geeft het een duidelijk signaal af over de richting die Nissan op wil in de elektrische voertuigmarkt. Als de elektrische MPV’s en minibusjes inderdaad voet aan de grond gaan krijgen – iets waar we vanwege het stevige energieverbruik misschien niet al te blij mee moeten zijn – dan zou de Nissan Hyper Tourer met zijn geavanceerde technologieën, luxueuze interieur en aandacht voor detail een serieuze concurrent in dit segment kunnen worden.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)