NIO komt met twee aantrekkelijk aanwinsten: de ET5 Touring en EL6

NIO ET5 Touring

NIO heeft twee nieuwe modellen onthuld die ongetwijfeld de weg naar de Nederlandse kopers weten te vinden. De ET5 Touring is een fraaie stationwagen en de EL6 is een SUV in een populair segment. Beide modellen beloven indrukwekkende prestaties, innovatieve technologieën en een luxueus interieur.

NIO ET5 Touring: oogstrelende elektrische stationwagen

NIO ET5 Touring

De ET5 Touring is een elektrische stationwagen die is afgeleid van de ET5 sedan. Qua specificaties is hij net zo indrukwekkend als de sedan, met een actieradius van maximaal 560 kilometer en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 4,0 seconden.

Het exterieur van de ET5 Touring is wellicht het grootste verkoopargument van deze auto. Niet om hem qua kwaliteiten tekort te doen, maar dit is naar onze mening een van de fraaiere stationwagens die er op de markt zijn. Het is nu al bijna te voorspellen dat de ET5 Touring een aardig verkoopsucces gaat worden.

NIO ET5 Touring

Het interieur biedt op de achterbank iets meer hoofdruimte dan de sedan, maar langere volwassenen zullen het nog steeds niet als ruim ervaren. De kofferbak, waarvan het volume afhankelijk is van de configuratie van de achterstoelen, heeft een inhoud van 450 tot 1.300 liter. Dat is niet bijzonder veel maar het oog wil – en krijgt – ook wat.

NIO EL6: veelzijdige elektrische SUV

NIO EL6

De EL6 SUV is een maatje kleiner dan de EL7. Hij is ook wat goedkoper, mede omdat hij standaard geen luchtvering heeft en ook qua vermogen een stapje terug doet. Omdat hij bijna net zoveel ruimte biedt als de EL7 maar een stuk goedkoper is, zal hij voor veel mensen minstens zo aantrekkelijk zijn. Qua vermogen lever je wel wat in maar de 360 kW elektromotor levert nog steeds meer dan voldoende vermogen om dynamische ritten mogelijk te maken. Met een actieradius van maximaal 529 kilometer en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden, biedt de EL6 een krachtige en efficiënte rijervaring.

NIO EL6

Het exterieur van de EL6 is robuust en stijlvol, oftewel typisch NIO en het interieur is ruim en comfortabel, met een kofferbakvolume van 579 tot 1.430 liter en een flinke reeks luxe voorzieningen, waaronder Ultra-Fit Comfort Seats en een 20-Way Adjustable Driver Seat.

ET5 Touring versus EL6

Hoewel de ET5 Touring en de EL6 beide aantrekkelijke auto’s zijn, zijn er enkele belangrijke verschillen tussen de twee. De ET5 Touring is een stationwagen, wat betekent dat hij een lager en gestroomlijnder profiel heeft dan de EL6, die een SUV is. Dit kan invloed hebben op factoren zoals de rijhoogte, het zwaartepunt en de algehele rijervaring.

Wat betreft technische specificaties, de ET5 Touring heeft een iets grotere actieradius dan de EL6 (560 versus 529 kilometer) en een iets snellere acceleratie (4,0 versus 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u). Beide voertuigen hebben dan ook hetzelfde vermogen (360 kW) zodat alleen het gewicht en de luchtweerstand het verschil maken.

In termen van interieur en comfort, bieden beide voertuigen een luxe en comfortabele rijervaring, met een vergelijkbaar scala aan hoogwaardige voorzieningen en technologieën. Echter, de EL6 heeft een iets groter kofferbakvolume dan de ET5 Touring (579 tot 1.430 liter versus 450 tot 1.300 liter), wat hem mogelijk een betere keuze maakt voor gezinnen of mensen die regelmatig veel bagage vervoeren. Ook de ruimte op de achterbank is absoluut in het voordeel van de EL6. De prijs van de ET5 Touring begint bij € 51.900 terwijl je voor de EL6 minimaal € 55.900 af moet tikken. Let op: deze zijn prijzen zijn zónder accu, die kun je bij NIO leasen. Als je het accupakket liever koopt: dat kost afhankelijk van de capaciteit ongeveer 17 mille.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)