Lucid lanceert de Gravity SUV op de LA Auto Show

Lucid Gravity

Lucid Motors, de Amerikaanse producent van de Lucid Air, heeft aangekondigd dat het de al eerder aangekondigde Gravity volgende maand zal presenteren op de LA Auto Show. Deze SUV komt in hetzelfde (hoge) prijssegment als de Air en zal – behalve een iets korte actieradius – vergelijkbare prestaties hebben.

Lucid Motors

Lucid Motors, opgericht in 2007, heeft zich gevestigd als van de meest innovatieve spelers op de EV-markt. Met de enige jaren geleden gelanceerde Lucid Air hebben ze al laten zien dat ze in staat zijn om luxe te combineren met een oogstrelend design, uitstekende prestaties en een buitengewone efficiëntie.

Toch is de weg naar de top niet zonder hobbels geweest, niet alleen vanwege de felle concurrentie maar vooral vanwege de vele uitdagingen van de markt. Zo verliest het bedrijf, dat wat dat betreft nog in de startupfase verkeert, nog steeds tienduizenden dollars per geleverde Lucid Air. Het zal ongetwijfeld nog even duren voordat het bedrijf daadwerkelijk winst kan maken. Daarvoor dient Lucid Motors én het productievolume te vergroten én de kosten te drukken.

Lucid Gravity

Onthulling Gravity op de aankomende LA Auto Show

Volgende maand belooft de LA Auto Show een spannende gebeurtenis te worden met de onthulling van de Lucid Gravity. We mogen immers verwachten dat dit nieuwe model een nieuwe standaard zal zetten in het luxe EV-segment. De naam Gravity (zwaartekracht) is overigens geïnspireerd op de natuur, volgens Lucid’s nomenclatuurstrategie die ze begonnen met hun eerste model, de Air.

Op de socials van Lucid is nu een teaser te zien met de tekst “Gravity Makes Contact”, vergezeld van de datum van de onthulling. De teaserfoto’s laat onder anderen zeer slanke achterlichten zien die geïntegreerd lijken te zijn in een LED-lichtstrip die zich van het ene uiteinde naar het andere van de achterklep uitstrekt.

Verder zal de Gravity SUV grotendeels de designtaal van de Air sedan volgen. Dat betekent een minimalistische look waarbij het front een karakteristieke lichtstrip boven de uit zeven segmenten bestaande koplampen krijgt. Dit was in ieder geval te zien in een afgelopen zomer vrijgegeven teaserfoto.

Specificaties à la Lucid Air

Hoewel de volledige specificaties van de Gravity nog moeten worden onthuld, belooft Lucid (uiteraard!) dat het model zal imponeren op het gebied van actieradius, oplaadtijd en interieurcomfort. Verwacht wordt dat de Gravity verkrijgbaar zal zijn in dezelfde uitvoeringen en aandrijflijnen als de Air. In tegenstelling tot de sedan zal de SUV niet alleen met vijf maar ook met zeven zitplaatsen verkrijgbaar zijn.

Het instapmodel, de Air Pure, wordt aangedreven door een enkele 430 elektromotor. Daarboven komt dan de Air Touring met 620 pk en de Air Grand Touring met 819 pk. Het topmodel is de Air Sapphire, die met een indrukwekkende 1.234 pk de prestaties van een supercar heeft. Dergelijke prestaties beloofde Lucid ook voor de Gravity, zodat we verwachten dat de topversie ook die 1.234 pk aandrijflijn krijgt. Ook mogen we verwachten dat de Gravity dezelfde accupakketten als de Air krijgt. Vanwege de grotere hoogte – SUV versus sedan – zal de Gravity wel steeds een iets minder grote actieradius hebben

Lucid Gravity

Productie Lucid Gravity start eind volgend jaar

We krijgen de Lucid Gravity dan wel op 16 november te zien op de Los Angeles Auto Show, maar hij zal pas eind 2024 in productie gaan. En dat is in de nieuwe Lucid-fabriek in Saoudi-Arabië. Ondanks het feit dat er positieve verwachtingen zijn rondom de Gravity, gaat het Lucid financieel gezien niet voor de wind. Men hoopt dat de lancering van dit nieuwe model zal bijdragen aan een ommekeer. Maar Lucid Motors zal dus nog ruim een jaar moeten wachten voordat de eerste Lucid Gravity geleverd en betaald wordt.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)