Lotus breidt uit in Nederland, vier nieuwe dealers op komst

Het Britse automerk Lotus is bezig om zijn vertegenwoordiging in Nederland uit te breiden. Met de opening van vier nieuwe dealerships in Houten, Amstelveen, Veghel en later in de regio Rotterdam, zet Lotus een grote stap om de aankomende Eletre onder de aandacht van de geïnteresseerden te brengen.

Nieuwe thuisbasis in Houten

De eerste van deze nieuwe vestigingen, Lotus Houten, is gevestigd op de plek waar Van der Kooi Sportscars jarenlang het merk Lotus vertegenwoordigde. Deze vestiging wordt nu een volledig eigen onderdeel van Lotus Cars Nederland, verantwoordelijk voor de verkoop van nieuwe Lotus-modellen. Van der Kooi Sportscars blijft echter een belangrijke rol spelen als servicepartner en geautoriseerde reparateur, en zal ook de verkoop van jong gebruikte Lotus-modellen blijven verzorgen. De officiële (her)opening van Lotus Houten staat gepland voor 29 juni.

Lotus Nederland, Houten

Hedin Automotive als belangrijke partner

Om een landelijk dekkend netwerk te realiseren, heeft Lotus Cars Nederland Hedin Automotive aangesteld als officiële sales agent en geautoriseerde reparateur voor Nederland. Hedin Automotive, een gevestigde naam in de autowereld, zal het merk vanaf juni vertegenwoordigen vanuit de vestigingen in Amstelveen en Veghel. Ook zijn er plannen voor een derde locatie in de regio Rotterdam, welke in de nabije toekomst moet worden gerealiseerd.

Eddy Haesendonck, CEO van Hedin Automotive Benelux, is enthousiast over de samenwerking: “Lotus is een prachtige toevoeging aan ons merkenpallet. Onze vestigingen in Amstelveen en Veghel – en later ook in de regio Rotterdam – zijn ideaal gelegen om toekomstige klanten landelijk dekkend te bedienen.”

Hedin wordt Lotus dealer
Joost Dekkers (Country Manager Nederland & Head of Sales Europe van Lotus Cars Europe) en Eddy Haesendonck (CEO van Hedin Automotive Benelux) bekrachtigen de samenwerking.

Elektrificatie belangrijkste prioriteit

De uitbreiding van Lotus in Nederland gaat hand in hand met de introductie van een volledig nieuw, volledig elektrisch modellengamma van Lotus. Na de lancering van de sportwagen Emira en de elektrische hypercar Evija vorig jaar, maakt nu ook de 100% elektrische Lotus Eletre hyper-SUV zijn debuut in de Nederlandse showrooms. De Eletre, het eerste model in een reeks nieuwe elektrische Lotus-modellen die de komende jaren op de markt zullen komen, is vanaf medio juni te (proef)rijden bij alle Lotus-vestigingen en is leverbaar vanaf € 98.690.

Joost Dekkers, Country Manager Nederland & Head of Sales Europe van Lotus Cars Europe, is optimistisch over de toekomst: “Met de Emira sportwagen en Evija hypercar als basis lanceren we voor Lotus nu een geheel nieuw, volledig elektrisch modellengamma en een nieuwe organisatie. Met Hedin Automotive hebben we een gevestigde en professionele retailpartner aangetrokken die het merk Lotus breed gaat vertegenwoordigen. Tegelijkertijd zijn we erg verheugd dat Van der Kooi Sportscars ons als Lotus-partner van het eerste uur blijft vergezellen op deze avontuurlijke reis, die we nu aftrappen met de lancering van de geheel nieuwe Lotus Eletre in Nederland.”

Lotus Eletre

Lotus Eletre

De Lotus Eletre

De Lotus Eletre is niet zomaar een nieuwe toevoeging aan het Lotus-gamma. Deze 100% elektrische hyper-SUV markeert het begin van een geheel nieuw tijdperk voor Lotus, waarin elektrificatie centraal staat. Met zijn race-DNA belooft de Eletre een unieke rijervaring, die de sportieve geest van Lotus combineert met de voordelen van elektrisch rijden.

De Eletre is het eerste model in een reeks nieuwe elektrische Lotus-modellen die de komende jaren op de markt zullen komen. Dit betekent dat we op dit gebied in de nabije toekomst nog meer ontwikkelingen van Lotus kunnen verwachten.

1024 350 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)