Hyundai kondigt de komst van de N Line-variant én een update voor de Ioniq 5 aan

Update voor Hyundai Ioniq 5 - 2025

Ergens dit jaar zal ook hier de deze week aangekondigde, vernieuwde versie van de Hyundai Ioniq 5 beschikbaar zijn. Deze maand staat hij in Korea in de showroom maar de rest van de wereld moet nog even wachten. Wat brengt de update? Een ietwat gewijzigd design, een verbeterd interieur, een nieuwe accu én de sportieve N Line.

Accucapaciteit groeit naar 84 kWh

Met die nieuwe accu zet Hyundai meteen een aardig stapje voorwaarts. De capaciteit van die accu is – we hebben het trouwens over de Long Range-variant – namelijk zo’n 10 kWh groter. Iedereen die iets van het verbruik van een elektrische auto weet, zal dan meteen kunnen inschatten dat die grotere accu – waarvan de capaciteit voortaan 84 kWh bedraagt – voor een ongeveer 50 kilometer grotere actieradius zorgt. De WLTP-actieradius van de Hyundai Ioniq 5 LR 2WD komt dan ergens in de buurt van de 550 kilometer. Dat is nog niet heel indrukwekkend maar alle beetjes helpen, zeker als je vaak langere afstanden rijdt.

Hyundai Ioniq 5 model 2025

Subtiele aanpassingen aan exterieur

Die grotere actieradius komt overigens niet alleen door die grotere accu, maar ook door een enigszins verbeterde efficiëntie. En die wordt weet mogelijk gemaakt door de nodige verbeteringen aan de aerodynamica. Hyundai heeft het front van de Ioniq 5 een klein beetje gewijzigd evenals de bumpers voor en achter. Ook de nieuwe aerodynamische wielen dragen hun steentje bij aan een betere stroomlijn.

Nieuw stuurwiel en infotainmentsysteem

Naast deze subtiele aanpassingen aan het exterieur heeft Hyundai ook diverse wijzigingen aan het interieur doorgevoerd, die zowel de functionaliteit als het comfort naar een hoger niveau moeten tillen. Zo krijgt het infotainmentsysteem in de Ioniq 5 een aanzienlijke upgrade, waarbij het nieuwe connected car Navigation Cockpit (ccNC) systeem en draadloze Over-The-Air (OTA) updates centraal staan. Deze vooruitgang zorgt voor een naadloze integratie van technologie in het dagelijks gebruik, waardoor bestuurders genieten van een intuïtievere en meer verbonden rijervaring.

Update interieur Hyundai Ioniq 5 - 2025

Ook krijgt de Hyundai Ioniq 5 een nieuw stuurwielontwerp met interactieve pixelverlichting en wordt de draadloze oplaadpad voor smartphones iets hoger geplaatst. Verder krijgt hij een Hands-On Detection (HOD) op het stuurwiel, dat de alertheid en betrokkenheid van de bestuurder nog beter moet kunnen detecteren.

Sportieve Ioniq 5 N Line komt er ook aan

Een van de meer spannende toevoegingen aan de Ioniq 5-reeks is de introductie van de sportieve N Line versie. Zoals gebruikelijk bij dit soort uitvoeringen richt Hyundai zich ook met deze N Line op bestuurders die een meer dynamische en sportieve rijervaring zoeken. De Hyundai Ioniq 5 N Line combineert de efficiëntie en duurzaamheid van een moderne elektrische auto met de dynamiek en prestaties die je van een sportmodel verwacht. Deze N Line neemt daardoor een unieke positie in binnen het elektrische aanbod van Hyundai.

Hyundai Ioniq 5 N Line
Hyundai Ioniq 5 N Line

Uitrol gaat gefaseerd

Hyundai kondigt aan dat de vernieuwde Ioniq 5 en de nieuwe N Line versie nog deze maand beschikbaar zullen zijn. Dan hebben we het helaas over Korea. Omdat er sprake is van een gefaseerde uitrol zal de ‘2025’ versie van de Ioniq 5 alsmede de nieuwe N Line hier pas wat later dit jaar beschikbaar zijn.

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)