Het heetste nieuws van de Beijing Auto Show in China. Deel 1.

Volkswagen ID Code

De Beijing Auto Show is de grootste autoshow in China en daarmee vermoedelijk ook de grootste ter wereld, zeker nu de bestaande shows in Europa en de VS alleen maar kleiner worden of zelfs helemaal verdwijnen. Op de show in Beijing zijn meer dan 150 merken te zien, met dik 250 nieuwe auto’s en concept cars. 

Zeekr MIX

De Zeekr MIX is een nieuwe MPV met een gewaagd ontwerp. De MIX is 4.7 meter lang en heeft een wielbasis van drie meter. Het interieur is daardoor ruim en zit vol met interessante trucs: de voorstoelen kunnen helemaal omdraaien en in de armsteun zit een klaptafel verborgen. De deur situatie is helemaal speciaal: aan de rechterkant een normale deur voor de bestuurder en een schuifdeur. Aan de linkerkant zitten twee schuifdeuren: een schuift naar voren en de andere naar achter. Er zijn geen B-pilaren, waardoor passagiers makkelijk in- en uit kunnen stappen. Zeekr werkt ook aan een versie met 3 stoelen voorin, net als bij de Multipla, maar die heeft het merk nog niet laten zien. Aandrijving komt van een elektromotor met 310 kW, de topsnelheid is 180 km/u.

Zeekr MIX

Stelato S9

Stelato is een merk van Huawei. Dit bedrijf is in Europa vooral bekend door smartphones en gedoe rond 5G netwerken. Maar in China is Huawei uitgegroeid tot een zeer grote speler in de auto-industrie. Huawei heeft drie merken: Aito samen met Seres, Luxeed samen met Chery, en het nieuwe merk Stelato samen met BAIC. De Stelato S9 is een enorme elektrische sedan van 5.2 meter lang met een wielbasis van dik 3 meter. De motoren, het infotainment, de rijhulpsystemen en het audiosysteem komen allemaal van Huawei. De topversie heeft twee motoren en vierwielaandrijving, het vermogen is 385 kW, met een topsnelheid van 214 km/u. De Stelato S9 gaat rond de 70.000 euro kosten.

Stelato S9

Qiyuan E07

Qiyuan, ook bekend als Nevo, is een nieuw merk onder Changan Auto, het verkoopt scherp gelijnde sedans en SUV’s met EV en PHEV aandrijflijnen. De Qiyuan E07 is een unieke auto die niet echt in een categorie is te vangen. Het is een SUV die hoog op zijn wielen staat, maar het is ook een pick-up truck: de achterruit schuift onder het dak en de achterklep klapt naar beneden. De E07 is een EV, de sterkste versie heeft aandrijving op alle wielen en twee motoren met een vermogen van 440 kW. De E07 is een typische ‘lifestyle’ truck, gericht op jonge kopers die in het weekend op pad gaan naar de bergen. Dit segment is heel populair in China op dit moment. De Qiyuan E07 komt in mei op de markt.

Qiyuan E07

Mazda EZ-6

De Mazda EZ-6 is een nieuwe liftback sedan voor de Chinese markt, en Mazda zet de auto in de markt als de opvolger van de Mazda 6, die ook in China goed werd verkocht. De EZ-6 wordt geproduceerd door de Changan-Mazda joint venture en staat op Changan’s EPA1 platform, dat onder meer dienst doet onder de Deepal SL03 en S7. Deepal is weer een ander merk van Changan, gepositioneerd boven Qiyuan. De Mazda EZ-6 is 4.9 meter lang en heeft een wielbasis van 2.9 meter. De EZ-6 krijgt twee aandrijflijnen: EV en EREV. Het interieur is heel modern voor een Mazda, met een groot aanraakscherm en een lege middentunnel. Zoals bij de meeste nieuwe Chinese auto’s zit de keuzehendel aan het stuur. De Mazda EZ-6 sedan komt binnenkort op de markt.

Mazda EZ-6

Toyota bZ3C

Net als Mazda maakt ook Toyota veel gebruik van Chinese techniek voor de EV’s die het in China verkoopt. De Toyota bZ3C is een hippe crossover, een mix van een sedan-coupé en een SUV. De auto is ontwikkeld voor de lokale markt, er zijn vooralsnog geen plannen voor export. De bZ3C staat op Toyota’s e-TNGA platform, de elektromotoren en de accu komen van BYD, en de productie is in handen van de FAW-Toyota joint venture. Dit is dezelfde constructie als bij de Toyota bZ3 sedan. Het is een achterwiel aangedreven auto met maximaal 185 kW. De lancering van de Toyota bZ3C staat in de planning voor de tweede helft van dit jaar.

Toyota bZ3C

Volkswagen ID.CODE

De Volkswagen ID.CODE is een concept voor een SUV die volgend jaar op de markt komt, ontworpen en ontwikkeld in China. Volgens Volkswagen representeert de ID-CODE “het nieuwe Chinese DNA van Volkswagen.” De productieversie wordt de eerste Volkswagen gebaseerd op een platform van Xpeng. VW nam vorig jaar een belang in de Chinese fabrikant, en mag Xpeng platforms gebruiken voor EV’s voor de lokale markt. De ID.CODE staat op hetzelfde platform als de Xpeng G9. Het is het nieuwe vlaggenschip van de ID.-reeks in China. Het interieur is heel fraai, er komt een ander stuur op maar de schermen blijven. Leukigheidje: de auto beschikt over een robot stofzuiger die Lupo heet.

Volkswagen ID.CODE

Morgen meer nieuws uit Beijing!

696 443 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)