Gebruik maken van een deelfiets, -scooter of -auto? Dat kan straks bij umob

Nederland is straks weer een deelplatform rijker. We hebben het nieuwe Mobility-as-a-Service platform umob. Dat is opgericht door Raymon Pouwels, voormalig oprichter en CEO van GO Sharing, en Bibi Jorissen. Bij umob kunnen gebruikers gebruik maken van verschillende vormen van vervoer, van deelfietsen tot elektrische auto’s.

Verschillende vormen van vervoer

Het platform van umob integreert verschillende vormen van vervoer, waaronder deelfietsen, elektrische scooters, auto’s en openbaar vervoer. Gebruikers kunnen in de app het vervoermiddel kiezen dat het beste past bij hun behoeften en reisplannen. Daarnaast werkt umob samen met verschillende partners, waaronder lokale overheden, vervoersbedrijven en technologiebedrijven, om een naadloze mobiliteitservaring te bieden.

“De missie van umob is om mobiliteit toegankelijker, duurzamer en efficiënter te maken”, zegt Pouwels. “We willen dat mensen gemakkelijk van A naar B kunnen reizen, ongeacht het vervoermiddel dat ze kiezen.”

Opschalen

Maar umob heeft grotere plannen dan alleen het aanbieden van een platform voor gedeelde mobiliteit. Het bedrijf is van plan om internationaal op te schalen en wil een leidende rol spelen in de transitie naar duurzame mobiliteit. “We zien een enorme kans om bij te dragen aan de vermindering van de CO2-uitstoot en de verkeerscongestie in steden”, zegt Pouwels. “Maar om dat te bereiken, moeten we het gemak van eigendom van vervoersmiddelen kunnen evenaren of overtreffen.”

umob deelplatform

Voor Pouwels, die ervaring heeft met het opbouwen van GO Sharing, het bekende deelplatform voor elektrische scooters, is umob een logische volgende stap. Na de overname van GO Sharing door het Turkse bedrijf BinBin, zag hij de kans om een breder mobiliteitsplatform te creëren dat verder gaat dan alleen scooters.

Mobiliteit delen

Umob’s visie op de toekomst van mobiliteit is er een van duurzaamheid en gemak. Het bedrijf gelooft dat de toekomst van vervoer ligt in het delen van middelen, niet in het bezitten ervan.

“We moeten af van het idee dat iedereen een eigen auto, fiets of scooter nodig heeft”, zegt Pouwels. “In plaats daarvan moeten we mobiliteit zien als een service die we kunnen delen.”

En zo lijkt umob een veelbelovende oplossing te bieden. Maar de weg naar succes zal niet zonder uitdagingen zijn.

1024 576 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)