Fisker, nog maar net begonnen met de serieproductie van de Ocean, heeft al eerder aangekondigd dat er nog meer modellen in ontwikkeling zijn. Vorige week liet Fisker wat meer van deze modellen zien: een betaalbare elektrische SUV, een elektrische vierdeurs GT-cabriolet GT én een elektrische pick-up. Dat belooft wat.
Fisker Ronin GT
De Ronin GT zou wel eens de eerste volledig elektrische vierdeurs cabriolet GT-sportwagen ter wereld kunnen zijn. Met een bereik van 885 tot 965 kilometer en een acceleratie van 0-100 km/u in zo’n 2 seconden. Met een verwachte prijs van ongeveer $80.000 zou dit een interessante concurrent van de Tesla Roadster kunnen worden.
Henrik Fisker, CEO van Fisker, heeft zijn enthousiasme over de Ronin GT niet onder stoelen of banken gestoken: “We willen de markt veranderen met unieke elektrische voertuigen, en de Ronin GT is daar een perfect voorbeeld van.” De productie start begin 2024, en de marktintroductie wordt verwacht eind 2025.
Fisker Pear SUV
De Pear SUV, waarvan we al eerder de nodige beelden en informatie presenteerden, wordt een betaalbare toevoeging aan Fisker’s line-up. Met een prijs die onder de $30.000 moet dit een van de meest betaalbare elektrische SUV’s op de markt worden. Maar de Pear SUV moet zich niet alleen qua prijs maar ook op het gebied van duurzaamheid en efficiëntie onderscheiden. Hij is bedoeld voor de alledaagse bestuurder die op zoek is naar een betrouwbare en economische elektrische optie.
De eerste leveringen van de Pear, die Fisker samen met Foxconn ontwikkelt en produceert, worden in de loop van 2025 verwacht.
Fisker Alaska pick-up
Fisker’s Alaska is een andere primeur: dit moet de lichtste elektrische pick-up truck ter wereld worden. Met een prijs van iets meer dan $45.000 en een actieradius van ongeveer 350 tot 550 kilometer moet dit een aantrekkelijke optie voor zowel particulieren als bedrijven worden. De lancering wordt eind volgend jaar verwacht.
De Alaska is niet alleen licht maar heeft ook functies en specificaties die hem een serieuze concurrent moet maken in de groeiende markt van elektrische pick-up trucks. “De Alaska is ontworpen met de toekomst in gedachten, en we zijn ervan overtuigd dat het een nieuwe standaard zal zetten in de industrie,” aldus een woordvoerder van Fisker.
Fisker Force-E SUV
De Force-E is de off-road versie van de Fisker Ocean SUV. Hij heeft een vermogen van 550 pk, vergelijkbaar met de meest krachtige versie van de normale Ocean. Dee exacte prijs en specificaties zijn nog niet bekend is, deze mogen we in Q1 van 2024 verwachten. De Force-E is niet alleen een gedurfde, stoere versie van de Ocean maar ook een auto die veelzijdiger is en daarom moet passen bij verschillende levensstijlen en behoeften.