Eerste volledig in Rusland gemaakte elektrische auto is mikpunt van spot

Rusland heeft zijn eerste volledig in eigen land gebouwde elektrische auto voorgesteld: het gaat om de ‘Avtotor Amber’. Nadat een foto uitlekte, werd de wagen echter mikpunt van spot. Hij wordt door Russen smalend een ‘Tesla killer’ genoemd. Hij lijkt wat op een Fiat Multipla, door velen beschouwd als de lelijkste auto ter wereld.

Je zou bijna denken dat het om fake nieuws gaat dat is verspreid vanuit Oekraïne. Maar in het Russische Kaliningrad is wel degelijk de eerste ‘100% made in Russia’ elektrische auto voorgesteld. Avtotor is een belangrijke Russische autoproducent. Het werd opgericht in 1996 en groeide uit tot een van de grootste producenten van auto’s ter wereld.

In de fabriek werden vroeger auto’s van BMW, Hyundai en Kia in elkaar gezet, tot westerse sancties daar een stokje voor staken. Daarnaast werkt men ook aan eigen modellen.

Geïnspireerd door het succes van goedkope Chinese elektrische auto’s, ging de fabriek aan de slag om een auto te bouwen die volledig uit Russische onderdelen bestaat. Dat is de stadswagen Avtotor Amber geworden. Hij gaat vanaf 2025 in productie en het doel is om er 50.000 per jaar te bouwen.

Nadat de eerste foto’s uitlekten, werd de wagen meteen mikpunt van spot. ‘Het is te hopen dat het uiterlijk er anders zal uitzien, anders zal niemand hem willen kopen’, melden Russische accounts op Telegram. Anderen noemen de wagen smalend een ‘Tesla killer’. Ook op Twitter wordt gelachen om de auto. ‘Eindelijk een waardige opvolger voor de Fiat Multipla’, klinkt het.

Na de hevige kritiek op het uiterlijk van het voertuig voelden de Russische ontwikkelaars zich genoodzaakt om te verklaren dat het getoonde model geenszins gepland is voor serieproductie, maar eerder slechts een testvoertuig is voor verdere ontwikkelingen in de elektrische sector. Of dit klopt kan niet onafhankelijk worden geverifieerd.

1170 762 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)