Duurtest update: Polestar 2 BST edition 230, geflitst

Geflitst! We zijn onlangs flink vastgelegd op camera, en da’s eigenlijk gewoon een dik compliment. Nee, geen vette boete, omdat we zo nodig weer moeten spelen met de bijna 500 pk in The Beast. Dat doen we natuurlijk ook, maar wel met Flitsmeister aan, en de ogen goed geopend, wakend voor heren van de mobiele flitsbrigade.

We reden over de beroemde kruising in het centrum van het Noord-Hollandse Laren, waar voornamelijk in het weekend tal van jonge autoliefhebbers de dikke auto’s fotograferen. En wat gebeurde er; ze sprongen zowaar ook voor onze BST. Blijkbaar doet het olijfachtige groen en de matzwarte streep veel goed. En laten we de dikke, glimmend zwarte 21 inch wielen niet vergeten. De Polestar 2 rijdt al een aantal jaar rond in Nederland, maar de auto weet zich, zeker als BST edition 230, nog steeds als visueel aantrekkelijk neer te zetten.

We hebben onlangs een tijdje geëxperimenteerd met de voorste dempers. Je weet wel, het materiaal van Öhlins dat deze auto zo bijzonder maakt. In eerste instantie dachten we dat een schroevendraaier het verschil zou maken, maar niks daarvan. Met de hand kun je middels een draaiknopje beide dempers verstellen, van hard naar nog harder. Maar het is niet klakkeloos knalhard, er zit zeker nuance in de verandering van de karakteristiek. We hebben natuurlijk de uitersten opgezocht, om echt het verschil te detecteren. Het onderscheid zit ‘m voornamelijk in het doorgeven van echt kleine en korte oneffenheden. In welke stand de Öhlins ook staan, onbalans in een lange bocht krijgt nauwelijks een kans. Hoe beroerd het wegdek van de afrit ook is, en hoe hard je ook gaat, er ontstaat nimmer iets in het rijgedrag waar je niet op bent voorbereid. De BST blijft snaarstrak liggen en verklapt in de tussentijd ook nog eens niks over het gewicht waarmee je onderweg bent. Draai je de verstelknoppen naar standje stevig, dan voel je voornamelijk in rechte lijn de allerkleinste oneffenheden nog iets duidelijk binnenkomen. We blijven experimenteren met de dempers, op zoek naar de beste setting.

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)