De Telo is een veelzijdige elektrische pick-up met een ‘urban’ tintje

veelzijdige elektrische Telo pick-up

Elektrische pick-ups zijn inmiddels niet nieuw meer. Ze zijn al in productie bij Rivian, GM en Ford, en er zijn nog meer aangekondigd. De meeste pick-ups zijn bedoeld voor functioneel gebruik op het platteland door agrariërs, ambachtslui en avonturiers. De nieuwe Telo pick-up wijkt daarvan af met een ‘urban’ invalshoek.

Oude rot

Een van de oprichters, Forrest North, was eerder betrokken bij de creatie van de originele Tesla Roadster en richtte Mission Motors op, een van de eerste bedrijven ter wereld dat elektrische motorfietsen produceerde. Een oude rot in het vak dus. Zijn ervaring en expertise zijn ook duidelijk zichtbaar in de ontwikkeling van de Telo pick-up.

Compacte kracht voor de stad

Telo, een Amerikaanse start-up, ziet andere toepassingsgebieden voor pick-ups. Het introduceert een compacte, modulaire, elektrische pick-up die de kracht van een Rivian R1T of een Ford F150 Lightning met de afmetingen van een Mini Cooper. Men hoopt hiermee stadsbewoners een gamechanger te bieden die hen de veelzijdigheid van een pick-up geeft zonder dat het forse formaat en gewicht dat die pick-ups doorgaans hebben.

Flexibel ontwerp

De accenten bij de Telo pick-up ligt iets meer op de interieurruimte en wat minder op de laadbak. Hij biedt plaats aan vijf personen en de laadbak heeft een lengte van vijf voet, oftewel 1,52 meter. Maar het is meer dan alleen een pick-up. Het modulaire ontwerp van de Telo maakt het mogelijk om ook langere voorwerpen te vervoeren door de achterzijde van de cabine te openen. Dat gaat dan uiteraard ten koste van de achterste zitplaatsen. Maar je kunt de laadbak ook dichtmaken en een derde zitrij toevoegen. Op die manier kun je de Telo dus omtoveren tot een MPV.

Onder de motorkap

De aandrijflijn van de Telo pick-up betrekt zijn energie uit een 106 kWh accupakket. Dat biedt de auto een (EPA?) actieradius van 563 kilometer. De pick-up beschikt over twee motor die hun vermogen van totaal 373 kW over alle vier de wielen verdelen.

veelzijdige elektrische Telo pick-up

Van concept tot realiteit

Telo is van plan om de eerste 500 trucks met de hand te bouwen voor levering in 2025, waarna er is 2026 sprake van een massaproductie zou moeten zijn.

De basisprijs van de Telo Truck in de VS is vastgesteld op 49.999 dollar, omgerekend 42.000 euro. Geïnteresseerden kunnen hem daar pre-orderen voor een volledig terugbetaalbare aanbetaling van 152 dollar.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)