De Ford Mustang Mach-E Rally is meer dan een uitstapje

Ford Mustang Mach-E Rally

Voor het eerst in zijn lange geschiedenis betreedt Ford met de Mustang een terrein waar het nog nooit eerder is geweest – waar het asfalt eindigt en de onverharde weg begint. Met de rally-geïnspireerde elektrische Ford Mustang Mach-E Rally maakt de Amerikaanse een interessant uitstapje.

Off-road is lang niet altijd off-road

We zien ze natuurlijk wel vaker, die ‘stoere’ en ‘offroad’ varianten van normale auto’s. Maar al te vaak gaan die niet verder dan wat extra stroken donkergrijs plastic en een centimetertje extra bodemvrijheid. Maar sommige fabrikanten houden niet van half werk, zoals Porsche met de Taycan Cross Turismo laat zien. Ook Ford laat zien dat je een prima off-road auto van een normale auto kunt maken.

Heuvelopwaarts

Op het Goodwood Festival of Speed kregen enthousiastelingen en toeschouwers een blik op de Ford Mustang Mach-E Rally, de allereerste rally-geïnspireerde elektrische SUV van Ford. De auto werd de heuvel opgestuurd door niemand minder dan Ott Tänak, de huidige coureur van de M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 en voormalig wereldkampioen rally.

“Met de Mustang Mach-E hebben we de vrijheid en het plezier van de Mustang overgebracht naar een emissievrije omgeving. Nu bieden we met de Mustang Mach-E Rally onze klanten de vrijheid om het asfalt te verlaten en buiten de gebaande paden te treden,” aldus Darren Palmer, Vice President, Electric Vehicle Programs, Ford Model e.

In productie

De deelname van Mustang Mach-E Rally aan de heuvelrace bij Goodwood is niet zomaar een uitstapje. De Ford Mustang Mach-E Rally, de eerste rally-geïnspireerde variant van de Ford Mustang, zal namelijk daadwerkelijk in productie gaan. Hij zal zowel in de VS als in Europa verkrijgbaar zijn. Een bijzonder mijlpaal in de evolutie van de Mustang, die al bijna zes decennia lang een icoon is op de weg, maar zich nu dus ook naast de weg thuis zal gaan voelen.

Ford Mustang Mach-E Rally

Ford Mustang Mach-E Rally

Voor op, én naast de weg

We mogen ervan uitgaan dat de specificaties van de Mustang Mach-E Rally indrukwekkend zullen zijn. De meest krachtige versie van de normale Mach-E hebben al een vermogen van 480 pk. De Rally-variant zal daar ongetwijfeld een schepje bovenop doen. De technische details, zoals de accucapaciteit, actieradius, laadsnelheid aan de DC-snellader, maximumsnelheid, en acceleratie naar 100 km/u, zijn nog niet bekendgemaakt, maar gezien de prestaties van de ‘normale’ Ford Mach-E hebben we behoorlijk hoge verwachtingen.

Het spreekt voor zich dat Ford de Mustang Mach-E Rally heeft ontworpen met een focus op off-road prestaties, zonder te veel in te boeten op comfort en bruikbaarheid voor dagelijks gebruik. Een auto die even goed presteert op onverharde wegen als in de stad en op de snelweg.

De elektrische aandrijving van de Mustang Mach-E Rally zorgt voor een krachtige en responsieve rijervaring, waarbij het onderstel zal worden aangepast voor het off-road rijden, terwijl de rally-geïnspireerde ontwerpelementen de auto een onderscheidende, stoere en avontuurlijke uitstraling geven. Een unicum in de geschiedenis van de Mustang. En we weer iets om naar uit te kijken.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)