Buick Electra E4 is een sportievere, compactere variant van de E5

Buick Electra E4

Buick, een van de merken van het grote General Motors concern, heeft onlangs de Electra E4 onthuld. Deze elektrische SUV-coupé, die vooralsnog bedoeld is voor de Chinese markt, kunnen we beschouwen als een compacter, stijlvoller alternatief voor de Electra E5.

Geen SUV maar SUV-coupé

De Electra E4 is niet alleen kleiner dan de E5. Het voertuig heeft een andere carrosserievorm. Waar de Electra E5 een ‘normale’ SUV is, is de Electra E4 een sportievere SUV-coupé.  De Buick Electra E4 heeft nog steeds een respectabel formaat, met een lengte van 4,82 meter, een breedte van 1,91 meter en een hoogte van 1,58 meter. Het voertuig dezelfde wielbasis als de E5, namelijk 2,95 meter. Daarom mogen we verwachten dat de hij aardig wat ruimte zal bieden, ook achterin.

Achterwiel- en later ook vierwielaandrijving

De Electra E4 is uitgerust met een elektromotor van 180 kW, hoewel er geen officiële specificaties zijn vrijgegeven over de accucapaciteit of het bereik. Eerdere registratieaanvragen suggereren echter dat de E4 een accu met LFP-chemie zal hebben. De verwachting is dat er later een variant met dubbele motor zal volgen. En verder is de kans uiteraard groot dat de basis van de E4 wordt gevormd door GM’s eigen Ultium-architectuur.

Comfort en connectiviteit

Binnenin de E4 vinden we een EYEMAX 30-inch geïntegreerd gebogen scherm, dat ook te vinden is in de E5. Het voertuig is ook uitgerust met het op de bestuurder gerichte Buick Virtual Cockpit System, dat een krachtige Snapdragon 8155-chip bevat. Dit systeem biedt toegang tot alle noodzakelijke rij-informatie en voertuigbedieningen. Daarnaast is er een geavanceerde spraakassistentie die navigatie en aangepaste spraakopdrachten ondersteunt.

dashboard Buick Electra E4

Marktintroductie en prijs

De Electra E4 wordt verwacht in China op 19 juni. De verkoop zal later deze maand van start gaan. Hoewel er nog geen officiële prijs is vrijgegeven, schatten Chinese bronnen dat de elektrische SUV tussen de 200.000 en 300.000 yuan zal kosten, omgerekend tussen de 27.900 en 41.850 euro. Het is echter nog onzeker of de E4 ook in Europa zal worden aangeboden.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)