Alfa Romeo Milano – Alfa’s eerste elektrische model – combineert passie met een vleugje Italiaanse flair

elektrische Alfa Romeo Milano Elettrica

De Italiaanse autofabrikant Alfa Romeo heeft met de Milano zijn eerste volledig elektrische auto onthuld. De elektrische Alfa Romeo Milano Elettrica belooft een unieke rijervaring te combineren met een prima bruikbare actieradius van zo’n 400 kilometer, geavanceerde technologie en een heerlijk vleugje Italiaanse flair.

Onmiskenbaar Italiaanse design

De Milano is een compacte SUV met een sportieve en elegante uitstraling. Het design is een moderne interpretatie van Alfa Romeo’s klassieke stijl, met enigszins uitgebouwde wielkasten, een vloeiende doch zeer markante lijn en de herkenbare “Trilobo” grille. Het interieur van de 4,17 meter lange Milano is ruim en biedt plaats voor vijf personen. De opmerkelijk grote bagageruimte, met een inhoud van 400 liter, kan worden uitgebreid door de achterbank neer te klappen. Daarnaast is er onder de motorkap ook een frunk te vinden.

Prestaties en rijdynamiek

Als een echte Alfa Romeo heeft de Milano een laag gewicht, optimale gewichtsverdeling en een sportieve, directe besturing. De elektrische ‘Elettrica’ varianten van de Milano – hij is er ook met een hybride aandrijving – is verkrijgbaar met twee aandrijflijnen: een 115 kW (156 pk) variant en een 176 kW (240 pk) Veloce variant, die beide de voorwielen aandrijven. De acceleratie van 0-100 km/u gaat in minder dan een seconde of 7 (verwachting).

Ongeacht de gekozen aandrijflijn is de elektrische Milano voorzien van een 54 kW accupakket, dat een WLTP-actieradius van ongeveer 400 kilometer mogelijk maakt. Hij kan worden opgeladen aan een AC-lader (11 kW) en een DC-lader (100 kW). De oplaadtijd van 10-80% aan de DC-snellader bedraagt minder dan 30 minuten. Opvallend is dat de 11 kW-omvormer alleen standaard lijkt te zijn op de ‘Speciale’ uitvoering, wat de indruk wekt dat de andere uitvoeringen standaard slechts met een 1- of 2-fasen omvormer zijn uitgerust.

Ongeëvenaarde rijervaring

Zoals iedere moderne auto is ook de Milano uitgerust met geavanceerde rijhulpsystemen. Maar hij biedt naar eigen zeggen ook een sublieme wegligging, die voor een in dit segment ongeëvenaarde rijervaring moet zorgen. Dat geldt in het bijzonder voor de Veloce, die ook een sportiever geconfigureerd onderstel heeft.

De Milano zit ook boordevol technologie en features. De auto is uitgerust met Level 2 autonoom rijden (optioneel), connected services en over-the-air updates. Ook is de Milano voorzien van geavanceerde veiligheidssystemen zoals automatische noodremming en dodehoekdetectie.

Drie e-packs voor personalisatie

Klanten kunnen bij de Milano kiezen uit drie optionele drie e-packs: Techno, Premium en Sport. De Techno e-pack is gericht op veiligheid, technologie en functionaliteit. De Premium e-pack richt zich op comfort en exclusiviteit terwijl de Sport e-pack is ontworpen voor de sportieve rijder.

‘Speciale’ introductieversie

Alfa Romeo introduceert de Milano ter introductie ook in een speciale, extra complete uitvoering: de Milano Speciale. Deze uitvoering heeft een unieke uitstraling met een sportieve matte afwerking, Arese-rode accenten en 18-inch ‘Petali’ lichtmetalen velgen. Het interieur is luxueus afgewerkt met ‘Spiga’ bekleding, een lederen stuurwiel en massagefunctie voor de bestuurdersstoel. De Milano Speciale is standaard uitgerust met geavanceerde veiligheidssystemen en connected navigatie.

Eind dit jaar verkrijgbaar?

Ondanks dat de Alfa Romeo Milano uit de omvangrijke stal van Stellantis komt, is het een unieke elektrische SUV die passie, technologie en Italiaanse flair combineert. Met zijn krachtige aandrijflijnen, weergaloze rijeigenschappen, geavanceerde features en stijlvolle design is de Milano een aantrekkelijke optie voor de moderne, milieubewuste forens. De exacte prijs en beschikbaarheid voor de Nederlandse markt zijn nog niet bekend, al vermoeden we dat de Milano rond de komende jaarwisseling verkrijgbaar zal zijn.

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)